Bahasa: EN | 中文 | BM |

Blog

Apakah itu Google SGE?

Google SGE adalah cara pencarian baru yang berdasarkan Kecerdasan Buatan Generatif (Generative AI). Ia menyediakan ringkasan dan pertanyaan susulan yang didorong oleh AI dalam pencarian, memudahkan anda untuk meneroka topik berkaitan. Anda boleh mencuba pengalaman baru ini dengan memilih SGE (Search Generation Experience) di dalam Google Labs.

Berbeza dengan Google Search sebelumnya, kini AI akan membantu anda merangkumkan poin penting topik, sehingga anda tidak perlu lagi mengunjungi setiap laman web untuk mencari jawapan yang anda perlukan. Melalui SGE, anda dapat dengan cepat memahami poin penting suatu topik dan menjelajah lebih dalam secara dialog. Anda juga dapat dengan mudah meneroka dan mengambil tindakan selanjutnya, mengakses hasil dan pandangan berkualitas tinggi yang anda harapkan dari Google.

Google SGE Sudah Tersedia di Malaysia!

  1. Hanya perlu pergi ke URL berikut (Google Labs) untuk mengaktifkan fungsi SGE:  https://labs.google.com/search/experiment/1
  2. Setelah diaktifkan, kembali ke Google.com, cari kata kunci apa saja, dan anda akan melihat ringkasan AI!

Adakah Perniagaan Anda Dapat Ditemui oleh AI Google?

Dengan tren pengalaman pencarian generatif AI Google yang sudah tidak dapat diubah, bagi rakan-rakan yang berbisnis, anda boleh mencuba mencari kata kunci dalam bidang perniagaan anda dan lihat apakah laman web anda disyorkan oleh AI. Jika hasil yang muncul adalah pesaing anda, sila klik butang di bawah untuk menghubungi kami, pakar pemasaran laman web kami akan menganalisis bagaimana "mengajar" Google tentang laman web anda!

10 Nov 2023

Dapatkan Konsultasi Profesional dari Pakar Pemasaran Laman Web kami!

Demo Percuma